Jesu fotspår i Vbl

I ett tidigare inlägg konstaterar jag att en för mig obekant Niclas Fagerholm har svarat på en insändare som jag skrev i Kyrkpressen för ett antal veckor sedan. Han hakar tydligen upp sig på mitt svar till Bror Lindholm. Det konstiga och enligt min mening inkorrekta är att han besvarar min insändare i en annan tidning, nämligen Vasabladet (10.9.06), som jag inte läser till vardags. Han visar därmed att han inte är intresserad av debatt, utan bara av att slå mig med Bibeln i huvudet. Det är alltså samma effekt som ett anonymt debattinlägg har, och därför tolererar jag inte sådana på min blogg, vilket jag meddelade redan den 15 juni.
Lotta Back
kommenterar:
[...] Insändaren, som är skriven av Niclas Fagerholm, utmynnar i ett stöd för Perret. Torde vara därför skribenten vill få den publicerad utanför sitt sammanhang.
När jag undrar vem Fagerholm är, svarar Frank Rönnqvist:
Det var väldigt konstigt att läsa insändaren just för att den verkade vara ryckt ur sitt sammanhang. Anyway, såvitt jag förstår är skribenten, Niclas Fagerholm, från Ytteresse by i Pedersöre kommun. Ytteresse är ett av den laestadianska väckelsens starka fästen. Detta torde förklara det mesta av insändarens innehåll. Det är ju inte så ofta det är biskopsval i Borgå stift så upphetsningen är väl ganska stor på sina håll.
Jag tänker inte dess vidare bemöta Fagerholms påståenden. Jag har behandlat dem tidigare - t.ex. i Hufvudstadsbladet kring nyår - och kan också hänvisa till Lars Arnells hemsida, som kan vara upplysande.

Inga kommentarer: