Hjort är hjort

På väg från Borgå centrum till ett dopkaffe i Jackarby (hos Marika, för övrigt - tack för förplägnaden!) körde jag längs Veckjärvivägen, då två vitsvanshjortar plötsligt hoppade ut på vägen några tiotal meter framför bilen! Vackra djur, må jag säga!
Ändå är det lite skrämmande. Där kommer jag körande och håller ögonen öppna för den övriga trafiken medan Liszt klingar ur stereon, då det mitt i allt kommer något helt annat än människor hoppande. Och mitt på blanka eftermiddagen, dessutom - klockan var lite före fem och solen lyste klart. I höstskymningen kan jag vänta mig älgar, men det här var överraskande.
Varning, alla bilister! Alla djur i trafiken sitter inte bakom en ratt...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Tack för du kom och hälsade på hos min blogg :-)
Det tog nog många sekunder förran jag förstod, vad de här vitsvanshjortar är på finska, men jag hoppas jag skall lära mig... Jag har aldrig sett vitsvanshjortar i trafiken, fastän deras antal har ju ökat under de senaste åren. Till all lycka var dom inte för nära dig och din bil :-)

Anonym sa...

Vad glad jag är - om jag förstår dig rätt - att ni alla är oskadda. Vi hoppas på en god fortsättning på den linjen!