Andelin är smart!

I en ledare i Borgåbladet skriver Jan-Erik Andelin sådant som jag redan har sagt här på bloggen: Rösta i församlingsvalet, för det har långtgående följder! Det gäller särskilt biskopsvalet, där Andelin är på en annan linje än JT:s ledare häromsistens som kallade det hela för en konservativ konspiration. Så går det när man inte röstar, konstaterar Andelin.
Det här har jag alltså redan sagt. Att Andelin har samma åsikt som jag är förstås ett tecken på intelligens, och att han har läst min blogg (som jag misstänker) är inte dumt det heller!
Han skriver under rubriken Rösta, annars vet bara Gud vad du vill.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gillar din intelligens.. öh, jag menar ditt resonemang om andelins intelligens :)

Anonym sa...

Ett av de säkraste tecknen på intelligens är väl att man välmotiverat är av olika åsikt, men ... Den som först var ute och påminde om församlingsvalets faktiska konsekvenser var Stig Kankkonen i Kyrkpressen 10/2006 redan i mars. Men kopplingen till farsdag hade jag snott på den här bloggen, som jag mycket riktigt då och då besöker för att höra efter hur kyrkans Hbt-falang mår.