Media- och bloggkommentarer

Jag har som bekant samlat medias reaktioner på nattvardstvisten mellan Halvar Sandell och mig här. Jag räknar förstås också bloggar till media.
De senaste uppdateringarna - närmast om den anmärkning som Sandell fick av biskopen - är följande:
Vecka 48
26.11 rapporterar Kp (29.11 på s. 7 i papperstidningen 48/07) att den klagan som har kommit in angående Sandell inte leder till disciplinära åtgärder, utan dk flyttade över ärendet till biskopens bord.
29.11 tilldelar så biskopen Sandell en skriftlig anmärkning. Detta berättar KT, Kp, Vbl/JT och Internytt. Själv kommenterar jag här.
30.11 berättar Hbl (s. 4) och Bbl om anmärkningen.
Netti bloggar på bloggen.fi och kyrkpressen.fi: "Sakligt och snyggt gjort, biskop Gustav."
Om jag har missat något, är det ofrivilligt. Meddela gärna, i så fall!

Inga kommentarer: