Statistik

Jag återinförde besökarräknaren EasyCounter hit till Kalles kyrkliga kommentarer för en månad sedan. Under den månaden (20.10-19.11.07) har jag haft 3393 besökare (drygt 109 per dag).
Högsta antalet på en och samma dag var faktiskt igår, 19.11, då jag hade 195 besökare. Min teori är att detta antagligen beror på att jag har en länk till tidningen Dagen i samband med inlägget om Desmond Tutu, och att Dagen visar vilka bloggar som har länkat till deras artiklar. Ökningen skulle alltså vara Dagen-läsare som kollar vad olika bloggare har skrivit om de artiklar de nyss har läst. Men det har jag förstås inget emot.
Tack för förtroendet och intresset, alla läsare! Hoppas intresset för mina skriverier fortsätter!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bästa Kalle, när du nu är så intresserad av statistik, tycker jag att du absolut inte borde ha (jag har läst varför du gjorde det) tagit bort din blogg på Kyrkpressen.fi och bara speglar där Predikantbloggen.fi - eftersom du nästan kommit upp i 50000 träffar när du slutade och nu säkert hade varit uppe i 60-70000! Den som nu har "hunnit längst" är uppe i ca 42000 träffar. Du var superb och vart du än vänder dig, tycks det vara detsamma. You are a man and a minister who interests people. Nice!

Kalle af sa...

Statistiken på Kp var bra, men det fanns ju andra faktorer...