Om strejkerna

Sjukvårdarstrejken avblåstes i sista minuten. Tack och lov för det! Det har varit många och pinsamma turer i långdansen, men slutet gott, allting gott. Eventuellt känns det annorlunda när kommunalskatteprocenten avslöjas, men ...
Apoteksstrejken fortsätter däremot. Jag stack mig till apoteket idag, och har väl aldrig blivit så snabbt betjänad som nu under strejken. Det förvånade mig lite, men de vet kanske vad de gör. Får man ju hoppas.
Den tidsbestämda strejken på Alko tog slut idag, men nya hot om strejk har lämnats in. Jag förstår att frågor om minimiarbetstid är viktiga för folk som jobbar på deltid, men personligen tycker jag att Alko kunde få strejka året runt. Åtminstone berörs inte jag det minsta. Absolut inte! Kanske hot om massuppsägningar skulle bita också här?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Alko strejkar året runt (...åren runt)... JO!!! Jag är med på den här punkten. Skulle även ge allt stöd för en sådan strejk!!! Sunt är bara sådant!

Anonym sa...

tror kanske inte att det skulle bita riktigt lika hårt med massuppsägningar på alko... det finns ju alltid hembränt :)

Kalle af sa...

Visst är det ju så. Men en signal är en signal...