The "Perfect Priest" Chain Letter

A survey recently undertaken has listed all the qualities that people expect from the perfect priest. Here are some:
  • The perfect priest preaches for 12 minutes.
  • He frequently condemns sin, but never upsets anyone.
  • He works from 8 AM to midnight and is also a secretary.
  • He makes 1,000 € a month, wears good clothes, buys good books, drives a good car, and gives 500 € a month to good causes.
  • He is twenty-eight years old and has been preaching for thirty years.
  • He is wonderfully gentle and handsome.
  • He gives of himself completely, but never gets too close to anyone lest he be criticised.
  • He speaks boldly on social issues, but must never become politically involved.
  • He has a burning desire to work with teenagers, and spends all his time with senior citizens.
  • He makes 15 calls daily on parish families, visits shut-ins and the hospitalised, spends all his time evangelising for unchurched, and is always in his office when needed.
Advice to the Cathedral Council:
If your priest does not measure up, simply send this to six other parishes. Bundle up your priest and send him to the church at the top of the list. In one week you will receive 1643 priests; at least one of them will be perfect. Have faith in this letter. One parish broke the chain and got its old priest back in less than three months.
Source: A man in red

5 kommentarer:

Anonym sa...

:) Det där säger något om hur det är att arbeta med människor i yrken där man ska ge ut mycket av sig själv. Det är aldrig tillräckligt, känns det som...(Jag har jobbat i församling så jag vet) Man måste hitta sitt eget sätt att koppla av på och koppla bort...
Då får man ny kraft.
"Herren är en evig Gud, han har skapat hela jorden. han blir inte trött, han mattas inte. Ingen pejlar djupet av hans vishet. Han ger den trötte kraft, den svage får ny styrka. Unga män kan blir trötta och mattas, ynglingar snava och falla, men de som litar till Herren får ny kraft, de får vingar som örnar. De springer utan att bli trötta, vandrar utan att mattas" Jes. 40:28-30
Vi jobbar också med människor! Varma hälsningar och förbön från oss, familjen Lindén genom:

Kerstin

Tuve sa...

Verlkigen träffande!
Kul att ha hittat din blogg!

Kalle af sa...

Kerstin m.fam.:
Tack ska ni ha!

Tuve:
Välkommen bland mina läsare! Också din blogg är intressant.

Kajander sa...

Tack, Kalle.
Under senare tid har jag överraskats av hur ofta den här tanken slår mig: Ska jag bli hemmapappa?
Mina två tonårsbarn behöver stöd att växa upp till trygga vuxna. OM jag stannade hemma skulle jag inte behöva kombinera det krävande arbetet med familjens behov.
Har du liknande funderingar?

Kalle af sa...

Ibland. Därför jobbar jag bara 80 % för tillfället - och är 20 % pappaledig!