Om mina andra bloggar

Jag har gjort lite tekniska förnyelser i Predikantbloggen. Utseendet är s.g.s. samma som förr, och innehållet precis det samma, men upplägget är lite klarare, tycker jag.
Jag funderar lite om det finns behov av Hbt-bibeln på finska - i en ny blogg i så fall, skulle jag tro. Men jag tvekar, för det vore en hel del arbete med översättningen. Eller är någon intresserad av sådant?
Prästbloggen avslutades oförhappandes efter bara nio månader i bloggosfären. Jag skrev både om dess början och dess slut - samt lite där emellan.
Nu leker jag med tanken att starta "Nya prästbloggen", där varje bloggare skulle skriva (minst) ett inlägg i månaden, säg. Med tillräckligt många skribenter kunde aktiviteten vara tillräckligt hög för att intressera läsare. Eller?
En viss konkurrenssituation skulle eventuellt uppstå i förhållande till Kyrkpressens bloggportal - men mina egna erfarenheter visar att det kanske behövs ett lugnare alternativ ...

Inga kommentarer: