Bastubesvikelse

Idag skulle vi bada bastu, för första gången sedan vi flyttade hit till kaplansgården. Eftersom det skedde redan 2.6.07, förstår ni att vi inte är direkt passionerade bastufreakar.
Men ibland är det i alla fall skönt med bastubad. Därför var besvikelsen stor när vi igen råkade ut för tekniska svårigheter.
Först varmnade ugnen inte alls, men när jag hade satt en säkring på ett ställe i elskåpet där det tidigare inte hade funnits någon (!), fungerade eldistributionen betydligt bättre.
Dock inte tillräckligt bra. Ugnen har tre rader med motstånd - och bara en av dem fungerade! Det är inte ofta jag har frusit i en bastu, men när den är sisådär 35-40 grader varm är det just det som händer.
Som tur var, hade diskmaskinen fullgjort sitt värv, så när jag plockade ut kärlen ur den, fick jag fuktig och varm luft över mig. Men inte var det riktigt samma sak ändå ...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hur länge satt du där inne och frös? Kan jag liksom inte låta bli att undra.. :)

Kalle af sa...

En minut eller två bara... men det kändes längre... >:-(

Anonym sa...

...nå nej! Hoppas bastubadandet - ifall ni vill ännu - lyckas i fortsättningen! L y c k a till!