Heterofobi?

Mikael Åhman har ett blogginlägg med rubriken Våga kritisera den heterosexuella livsstilen. Han skriver bl.a. följande:
Vi kristna har en plikt, mot Gud och våra medmänniskor, att stå upp för sanningen även när den är obekväm. Låt oss därför ta bladet från munnen och tala klarspråk om det moderna samhällets stora gissel; den heterosexuella livsstilen.

Den heterosexuella livstilen är ett hot mot lag & ordning.
Den heterosexuella livsstilen leder till våldtäkter.
Den heterosexuella livsstilen är ett hot mot äktenskapet.
[Dessa tre punkter specificerar och motiverar han på sin blogg.]

Avslutningsvis: jag vill betona att jag inte på något vis anser att heterosexuella människor är mindre värda än andra människor, eller att jag försvarar diskriminering av, eller våld mot, heterosexuella. Det är min fasta övertygelse att heterosexualitet går att bota, genom förbön, medicinering eller god självdiciplin. Men vi måste våga inse och stå för sanningen; den heterosexuella livsstilen är en cansersvulst på samhällskroppen som vi måste göra något åt!
Läs blogginlägget i sin helhet - det är tänkvärt!
Och varför jag hänvisar till det? Ja, gissa det den som kan ...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Intressant innlägg, var in och läste. Tänkvärt.

Anonym sa...

Frisinnad som jag är tycker jag att sådant skall få skrivas utan hot om fängelse. Möjligen kan man diskutera huruvida uttrycket "den heterosexuella livsstilen är en cancersvulst på samhället som vi måste göra något åt", vilket går betydlig längre än en viss Åke Green gick i sin kritik av homosexuella (man kan läsa själv på http://www.contra.nu/green.html och jämföra formuleringarna). Men så länge inget direkt hot om eller uppmaning till våld ingår, så låt gå (att vi "måste göra något åt" heterosexuella problem instämmer man gärna i).

I sak kan man även kritisera påståendet att s.g.s. alla våldtäkter är heterosexuella; för flera år sedan såg jag en uppgift som antydde att om man räknar med de homosexuella övergreppen i fängelserna så är det fler män än kvinnor som årligen våldtas i USA. Tyvärr hittar jag inte referensen nu och man kan ju också fråga sig hur man kan få fram tillförlitliga siffror när det gäller ett fenomen med enorma mörkertal. Men att homosexuella våldtäkter är mycket vanliga - säkerligen fler per capita än heterosexuella, även om de inte skulle vara flere i absoluta tal vilket en uppgift gjorde gällande - torde vara väl etablerat, och något att fundera på för både homoliberala och feminister.

Anonym sa...

Jag har upplevt det.
Åkte T-bana och satt mittemot två unga tjejer som hånglade.
Läste min bok och gav dom ingen uppmärksamhet.
Då slutade dom och en sa:
"Blir du kåt nu jävla heterogubbe?".
Jag svarade inte utan dom gick av och skulle tydligen till Pride...

När jag arbetade i resebranschen så fanns det en hel del HBT-personer.
Dom gav ofta kommentarer som "du är säkert bög", "jag kan omvända dig"
eller "kom in på toa så skall jag visa dig hur en avsugning går till som bara
en man kan ge". När jag skulle gifta mig fick jag höra hur äckligt det var och
vilket misslyckad bröllopsnatt det skulle bli utan en man till mig. Ingen ide
att klaga dock för ingen chef brydde sig. Cheferna var HBT i stor grad.