Exempel på Kp-bloggdiskussionen

Här är bara några exempel på vad jag menade med mitt tidigare inlägg. Se kommentarerna till följande inlägg:
Mansprästernas fars,
Patriarkatets diskurs,
Regnbågsmässa känns så konstigt,
Hbt-bibeln: Rut och Noomi (Rut 1-4),
Hbt-bibeln: Man och/eller kvinna (Gal 3:28),
Lisätietoa Hyvinkään tapauksesta (särskilt den tredje kommentaren) och
Nyhet: Svenska kyrkan inför homovigslar (särskilt kommentarerna 7, 11 och 14).
Samtidigt vill jag betona att det inte är redaktionen som är skyldig till eventuella övertramp.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så här som lindrigt utomstående till den evangelisk-lutherska kyrkan tyckte jag att det mest överraskande/ chockerande/ absurda/ sorgliga inlägget i din blogg på Kyrkpressen var Halvar Sandells resonemang om att ditt HBT-engagemang har en "ond proveniens" (bet. ursprung).

Detta utvecklade jag på Henrik Perrets blogg, av den anledningen att detta 92-upprop finns publicerat där, där också Halvars namn finns med. Och Perret önskade att jag skulle "dokumentera" var kvinnoprästmotståndarna har gjort påhopp och fel i debatten.

Att säga att andra präster som tjänar i samma stift är av djävulen eller har ett förbund med Satan i sitt hjärta, tycker jag att borde vara en biljett till domkapitlet direkt för disciplinära åtgärder.

Om du och Tomas Ray en gång ska behöva ha er sak behandlad där.

Kalle af sa...

Kanske det. Men jag har ingen lust att anmäla någon till dk, särskilt inte efter att själv har råkat ut för det...