Den tusende kyrkliga kommentaren

Jag började blogga i fjol våras. Just denna blogg, Kalles kyrkliga kommentarer, öppnade jag 9.5.06 med inlägget Välkommen till min blogg!, men redan tidigare hade jag bloggat annanstans.
Nu har jag redan skrivit tusen inlägg på denna blogg! Det finns 419 publicerade inlägg från år 2006, medan detta är årets femhundraåttioförsta. Summa tusen, alltså.
De flesta inläggen per månad hittills kom i september 2006 (83 stycken), men nu i oktober 2007 blir det eventuellt fler; detta är nummer 79, och ännu är det några dagar kvar av månaden. Minst inlägg kom det i juni 2006 (24 stycken) - om man räknar med tiden efter grundandet (jag har publicerat några inlägg från tiden före grundandet med sina ursprungliga datum).
Jag hade tänkt att jag skulle skriva lite emellanåt och att närmast vänner och bekanta skulle läsa mina funderingar, men Kalles kyrkliga kommentarer har fått oanad genomslagskraft. Jag blev ju t.o.m. anmäld för domkapitlet för mina skriverier bl.a. här - och det hade jag minsann inte tänkt mig när jag började! Men det gick ju bra till slut, även om det var upprivande.
Genom bloggen blev jag också prisbelönt, men också motståndet har förstås fortsatt. Att blogga har varit tungt ibland, roligt för det mesta - och alltid givande.
Tusen inlägg! Party party! Eller så inte...

Inga kommentarer: