O Gud Fader (1985)

O Gud Fader, förbarma dig.
O Gud Fader, förbarma dig.
Gud, vi ber med allvar,
ja, vi ber med allvar:
o Gud Fader, förbarma dig.

Jesus Kristus, förlåt oss vår skuld.
Jesus Kristus, förlåt oss vår skuld.
Gud, vi ber med ånger,
ja, vi ber med ånger:
Jesus Kristus, förlåt oss vår skuld.

Helge Ande, kom, uppfyll vårt liv.
Helge Ande, kom, uppfyll vårt liv.
Gud, vi ber om kärlek,
ja, vi ber om kärlek:
Helge Ande, kom, uppfyll vårt liv.

Halleluja, halleluja.
Halleluja, halleluja.
Gud, vi prisar ditt namn,
ja, vi prisar ditt namn:
halleluja, halleluja.
Kommentar: Det här är en av de första visor som jag skrev. Den tillkom på Lekholmen; jag var 17 år gammal den sommaren.
Jag översatte den nästan genast till tyska, för vi hade besök av en grupp ungdomar från Tyskland. Senare har jag översatt den också till finska och engelska. Jag lägger in översättningarna i ett senare skede.

1 kommentar:

Anonym sa...

I would like to hear that, live! :) Promise!