Välkommen till min blogg!

Jag har redan en tid hållit på med en annan blogg, Deus Semper maior!, som jag skriver på Ranneliike. Där har jag en låg tröskel för vad jag skriver - det är personligt och kyrkligt, vitsigt och surt om vartannat.
På denna blogg tänker jag ha lite större eftertanke - en lite högre nivå, så att säga. Det mesta som kommer här har säkert redan varit på Ranneliike, men här är urvalet skarpare. Jag vill se "Deus semper maior!" som mina personliga funderingar, medan "Kalles kyrkliga kommentarer" är min "officiella" blogg.

På Ranneliike skriver jag på alla de fem språk som jag behärskar - svenska, förstås, som är mitt modersmål, men också finska, engelska, franska och tyska. Det kommer jag att fortsätta med här också, och den som vill kommentera får använda vilket av dessa språk den vill.

Inga kommentarer: