Ralle går i pension

Min förra arbetskamrat, kaplan Ralf Lindström i Pernå, går i pension 22.12.07. Jag önskar dig många goda pensionsdagar!
Att en man med ålderns rätt går i pension är ingenting överraskande eller förvånande i sig, och det är inte heller den direkta orsaken till detta inlägg. Det som gör att jag skriver är att Ralles pensionering nådde över nyhetströskeln. Domkapitlet berättar förstås om saken, men överraskande var det att även YLE gör detsamma.
YLE har ett stavfel i sin rapport; Minna Silfvergréns namn har blivit förvanskat. Det är också hon som gör att jag sörjer lite över det inträffade. Jag har trivats väldigt bra med att ha henne som arbetskamrat, och nu lämnar hon då Borgå för Pernå. Det är bra för henne och utmärkt för Pernå, men vi i Borgå kommer nog att sakna henne!
Herren med er, Ralle och Minna, i era nya skeden!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tusen tack, Kalle! Jag kommer också att sakna er alla i Borgå, men samtidigt ser jag fram emot att ta tag i de nya utmaningarna i Pernå. Jag är glad för den tid jag fått jobba med er! Gud med er alla!
Minna