Heja Kerstin - men försiktigt ...

Som jag skrev tidigare, har jag hoppat av Kyrkpressens blogg. Jag har inte ens läst den på en tid, utom för att kolla att mina predikningar har speglats korrekt (tekniken gör ibland lustigheter).
Nu märker jag att det finns någon som fortsätter där jag slutade, nämligen Kerstin Lindén. Hon bloggar både på bloggen.fi och på Kp. Där hänvisar hon till mig i ett varmhjärtat inlägg - tack för det!
Inlägget får genast många kommentarer (hittills 36), där det som vanligt kommer elakheter och gliringar under skydd av lärda utsagor. Men Kerstin klarar sig bra - ännu.
Bara nu inte också hon hamnar i trötthetens träsk tillsammans med mig!
Heja Kerstin - men ta det försiktigt ...

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack Kalle!
Det är väl främst 2 saker som får mig igång:
1. Då evangelium=kyrkans glada budskap görs till något tungt och hemskt.
2. Jag ser att mänskliga grundrättigheter inte beaktas. Kan inte låta bli...att blanda mig i... :D
Jag ska nog ta det försiktigt. Sköt om er där i "söder".Ta hand om familjen och din "igenvuxna" ? trädgård. Varma hälsningar, du behövs!