Sveriges bästa kyrkliga bloggare - nu också i Finland!

Jag har länge läst Karin Långström Vinges blogg med stor behållning. Hon är präst och kyrkomötesledamot i Svenska kyrkan och skriver med värme, humor och insikt, vilket jag uppskattar. Hennes predikningar publiceras dessutom på Predikantbloggen.
Nu har hon tagit steget över pölen och speglar sin blogg till Kyrkpressens bloggportal, vilket hon meddelar här. Det gläder mig att en så vettig kollega ger sig in på den arenan. Samtidigt oroar jag mig en smula och hoppas att allt går väl. Jag hoppade ju själv av den portalen efter att ha blivit utmattad av den anda som rådde där och de trakasserier som jag råkade ut för (se här). När Kerstin Lindén på sätt och vis axlade min mantel, varnade jag henne - men hon tycks ännu stå ut. Jag hoppas och tror att Karin också skall göra det.
Lycka till, Karin, och Gud välsigne dig!

1 kommentar:

Karin sa...

Tack för uppskattningen!

Jag hoppas jag blir läst och kan vara en inspiration till de mer liberala människorna i Finland, men om någon hoppas på utdragna diskussioner med anonyma, så lär den bli besviken.