Böneämne: Man med hjärntumör

Signaturen Isi kom med följande böneämne:
Vill du hjälpa mig be för min käre bror som ska opereras för en hjärntumör i morgon i Tammerfors.
"Imorgon" är alltså onsdagen den 12 december. Jag uppmanar alla att be tillsammans med oss för Isis bror! Använd egna ord eller följande formulering:
Gud, tack för att du är nära.
Tack för att du ser oss, när vi har det svårt.
Du vet hur det känns att ha ont.
Du tröstar den som är sjuk.
Vi ber för Isis bror.
Vi ber att han skall bli frisk.
Vi ber om kraft och glädje mitt i allt.
Amen.
Tack för din hjälp!
Uppföljning 22.12.07.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ska be för detta.

Ville också fråga om du har ngra åsikter om bilden om Livets Ord som kommit ut i en tidining i Sverige nyligen? (jag har en länk på min egen blogg, vet inte hur man lägger den är, finns på dagens (11/12) inlägg "Islam vs kristen satir". KOmmentera gärna, skulle vara intressant att höra vad en kristen präst har att säga ang detta

Kalle af sa...

Jag återkommer.