Demo24

Jag kommer att medverka på något som kallas Demo24 i Nagu i Åbolands skärgård 25-26.1.08. På evenemangets hemsida presenteras det bl.a. så här:
DEMO24 är en festival för dej 13-18 åring, som vill lära dej mera om hur samhället fungerar. Och hur du själv kan vara med och påverka i din närmiljö och i skolan. DEMO24 håller på i 24 timmar, med program hela tiden för den som vill. Men ta ändå med dej liggunderlag och sovsäck, om du vill ta igen dej lite under några nattimmar.
Jag kommer att delta i en paneldebatt med början kl. 21 på fredag. Debattdeltagarna presenteras så här:
På fredag kl 21.00 presenterar Demo24 en paneldebatt med rubriken ”Olika sätt att påverka”. Då diskuterar Svensk ungdoms viceordförande Anniina Pirttimaa, civil olydnadaktivisten Dan Helenius, kaplan Karl af Hällström som inte var välkommen till nattvarden i Markus församling, Malou Zilliacus ordförande för Finlands svenska ungdomsförbund. Debatten leds av Peter ”Petski” Westerholm.
Länkarna ovan leder till våra videopresentationer. Tio sekunder för att sammanfatta vem man är - oj nej! Men kanske det relevanta kom fram.
Jag hoppas att det blir bra! Intressant blir det i alla fall - och det var ju hedrande att bli tillfrågad!
Fast jag hoppas ju nog att jag slipper sova på ett klassrumsgolv...
Uppdatering 16.12: Detta inlägg föranledde ett slags fanpost. Jag känner mig hedrad, men lite förlägen.

Inga kommentarer: