Nya Prästbloggen kommer

I november skrev jag så här:
Prästbloggen avslutades oförhappandes efter bara nio månader i bloggosfären. Jag skrev både om dess början och dess slut - samt lite där emellan.
Nu leker jag med tanken att starta "Nya prästbloggen", där varje bloggare skulle skriva (minst) ett inlägg i månaden, säg. Med tillräckligt många skribenter kunde aktiviteten vara tillräckligt hög för att intressera läsare. Eller?
Nu har jag då börjat samla skrivande kolleger. Min tanke och förhoppning är att hitta rätt många lämpliga präster från Borgå stift som kunde behandla tro och liv, kyrka och samhälle, helg och vardag - och vid behov kanske prästgård och gärdsgård...
Jag räknar med att vi kommer igång någon gång under eller efter helgerna. Jag meddelar närmare när Nya Prästbloggen öppnas!
Finns det synpunkter eller önskemål? Låt komma bara!

Inga kommentarer: