Finland’s Most Wanted?

Senaste vecka spekulerade jag i vilket medium jag skulle hamna i härnäst. Det blev inte Kansan Uutiset, utan något nästan lika förvånande, nämligen programmet Poliisi-TV. Det sänds nästa veckas torsdag (1.2.06) lite över 22 på (Finlands) TV2. Redaktören och kameramannen kom idag ända från Tammerfors till Borgå enkom för att intervjua mig. De kan inte ha hunnit med något annat under den arbetsdagen.
Varför är jag med? Är jag “Finland’s Most Wanted”? Se programmet, så vet du!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det där låter mystiskt hör du. Hur ska vi nu få veta som inte ser på tv?

Kalle af sa...

Ni HAR ju en TV ... fast ni är nog visa i det att ni inte låter den råda över er tidtabell.

Poliisi-TV sänds förresten i färg. Då kan ni kolla om er apparat är en färgtv med två färger (svart och vitt) eller om den visar flera. Senast förblev det väl lite oklart.

Anonym sa...

Vad spännande, Kalle! Tyvärr kan jag inte se programmet, men hoppas jag får det refererat för mig.

Anonym sa...

Antingen har någon stulit lösenordet till din blogg eller så är det väl någon stöld i Borgå domkyrka. Jag har för mig att Finlands "Efterlyst" brukar gå i den mix av YLE-kanaler som sänds ut via satellit.

Kalle af sa...

Menar du, Per, att de skall skicka ut mig i rymden?

Darra, Fuglesang!

Per Westberg sa...

http://kyrkoordnaren.blogspot.com/2007/02/asuntomurtosarja-pkaupunkiseudulla.html