Material om kyrkan och hbt

Kyrkans forskningscentral har öppnat en omfattande sida med material om förhållandet mellan kyrkan och homosexualiteten och länkar till olika organisationer med intresse av frågan. Båda sidor kommer väl till tals. Detta sker eftersom kyrkomötet har initierat en diskussion om saken, och biskoparna har ett första seminarium om frågan 15-17.1.07.
Tyvärr är sidan bara på de två inhemska språken, och svenskan är som så ofta åter i off-side.
Sidan hittar du här. Kommentera den gärna, och skicka förbättringsförslag till den som upprätthåller den! På så sätt kan vi påverka kyrkans ställningstagande i frågan. Jag har åtminstone redan märkt något som saknas.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker det är bra att det öppnats en sida om dessa frågor. Fick även info om sidan direkt till min privata e-mail (är medlem i Yhteys).

Kalle af sa...

Det var den vägen jag också fick info. Tack till Hanna-Leena!

Anonym sa...

Du borde nog ha skrivit de två "inhemska språken"

Kalle af sa...

Med citationstecken, menar du? Kanske det - men det jag har skrivit, det har jag skrivit...

Anonym sa...

Var så god ;)

Jag skulle kunna tänka mig att Kirkot ja homoseksuaalisuus kommer att finnas på svenska. Jag ska fråga om det, träffar Antti Saarelma nästa vecka. De fick ju pengarna för sina seminarier och ska satsa på öppenhet(!).

Jag har lovat uppdatera Gemenskapens sidor så att den svenska versionen får plats igen men har inte hunnit göra det... Inom de kommande veckorna får ni den, jos Herra suo ja elämme!