Veckans anekdot: Se dig!

När jag för några år sedan låg inne på sjukhus i flera omgångar, sammanlagt ca fem veckor under en vårtermin, måste jag emellanåt ta till galghumorn för att klara mig.
Ett exempel är att jag råkade ut för upprepade rektoskopier - de körde alltså upp en kamera i ändan på mig. Inte särskilt behagligt, men dock bättre än den gastroskopi som jag senare har fått genomlida.
Hur som helst, jag konstaterade åt någon besökare att om någon hädanefter säger till mig: "Se dig i reven!" så kan jag svara: "Det har jag redan gjort; vill du se videon?"
Visserligen var det något speciellt att se sitt inre på en TV-skärm, men någon videoinspelning gjordes ändå de facto inte...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, ha, ha. Bara att kuna säga det måste kännas skönt. Jag kan påstå att det är bekräftat att det är nåt fel i huvudet på mig ifall någon vill påstå det. Ja, visst, det vet jag väl!

Anonym sa...

Hej, har gått igenom detta många gånger också men jag måste säga att jag tycker det är intressant när man får följa på skärmen hur man ser ut inuti. men det var inte vackert att se foton på alla de 17 magsår jag har haft!!

Kalle af sa...

Visst är det intressant. Ulcerös kolit var mitt problem.