I TV igen

Jag hade just TV på besök. Margareta Sandström intervjuade mig för fredagens Obs på det välkända temat "Välsignelse av homosexuella delar kyrkan - varför är frågan så svår?" Också bl.a. Tomas Ray har blivit intervjuad. Programmet sänds på FST5 fredagen den 16 februari kl 18.30-19.00, med repris på lördag 17.2 kl 11.05-11.35 i FST5 och TV1.
Tematiken är förstås aktuell just nu, eftersom jag har skrivit mitt bemötande till Joakim Förars' klagan och idag skall lämna in det till domkapitlet. Jag lägger ut texten på bloggen efter att dk har fattat sitt beslut, antagligen den 28 februari men kanske på följande möte i början av mars.
Det verkar förresten som om verkar vissa skulle ha uppfattningen att jag fysiskt ska stå där inför dk och dömas. Så är det inte. Tomas och jag lämnar in var sitt skriftliga bemötande, och sedan tar dk ställning på basen av dem. Därefter meddelas vi deras beslut.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kalle, jag önskar dig en trevlig St. Valentine's Day! Jag ber för dig.

Anonym sa...

De ringde just från samma program och vill ha oss med. Få se hur det blir. Ha en trevlig vändag!

Anonym sa...

Mycket bra program. Tack till er båda!