Olen harhaoppinen!

Kotimaa-lehdestä löytyy harhaoppitesti. "Testin tarkoitus on havainnollistaa sitä, että harhaoppi kaikessa todellisuudessaan ei kuitenkaan ole mitenkään yksinkertaisesti määriteltävä, tai muutenkaan helppo asia. Mikä tahansa erimielisyys, näkemysero, erilainen opetus tai tulkinta ei myöskään merkitse sitä, että joku on harhaoppinen."
Onneksi testi on leikkimielinen. Minä en nimittäin saanut täysiä pisteitä oikeaoppisuudesta! Pistemäärääni en tiedä, mutta minulle sanottiin:
Olet melko monessa asiassa kirkon opin kannalla, mutta voisit ehkä vähän vilkaista Katekismusta.
Ei kai se haittaakaan tee - mutta luenhan minä sitä aika tiheään muutenkin…

10 kommentarer:

Anonym sa...

Äsch då, jag ville också veta om jag är villolärig, men jag hade inte rättigheter att komma in på den där Kotimaa-sidan :( Kanske inte lekmän kan vara villoläriga :)

Anonym sa...

Testi sai minut rekisteröitymään Kotimaa-lehden lukijaksi. Jonkin verran huolestuttavaa... ;) Minulle testi ilmoitti: "Suosittelemme rippikoulun käymistä." :D

Anonym sa...

Oi, anteeksi Kalle, nauran täällä aivan hervottomasti.
Sain muuten saman tuloksen! Se vastaa pistemäärää 51-59/60.

Kalle af sa...

Yvonne, försök genom huvudsidan http://www.kotimaa.fi/kotimaa/

Joko ilmoittauduit, Linnea? :-)

Ja Martin, saat toki anteeksi!

Anonym sa...

Leena borde också till skriftskolan :)

Kalle af sa...

Kanske man borde ordna en bloggskriba...

Anonym sa...

Jag deltar gärna i en bloggskriba. :-)

Anonym sa...

Minulla taas on se rippikoulu näköjään jo unohtunut kun pitäisi mennä uudestaan...eli vakaan harhaoppinen olen, näin yllättäen.

Anonym sa...

Blogiriparille olisi ilmeisesti tarvetta :) Meitä epäileviä tuomaita ja muita laumasta harhautuneita lampaita tuntuu olevan enemmänkin ;)

Anonym sa...

Oj, jag fick samma resultat som bloggprästen. Men jag tror vår katekes försvann när dottern gick i skriban och hade den med sig.