Veckans anekdot: Teknikens under

Jag förrättade högmässa i Pernå kyrka. Det var förkylningstider, och jag hade snuva, även om jag annars var i någorlunda skick.
När jag hade hållit min predikan uppe i predikstolen och skulle gå tillbaka till altaret under kollektpsalmen, gjorde jag en avstickare till sakristian för att snyta mig. Ordentliga långdragna trumpetstötar. Vaktmästaren, som höll på att ta upp kollekt, rusade plötsligt tillbaka till sakristian för att säga till att allt hördes ut i kyrkan - jag hade nämligen glömt att stänga av min trådlösa mikrofon!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Det var ju tur att du BARA snöt dig.;-)

Anonym sa...

Ånej, Kalle! Vilken osis! Kul att du berättar!!!

Anonym sa...

Ja, det skulle vara kul att samla alla bloggens "jag gjorde bort mig" på ett ställe.. Vilken läsning det skulle bli. Jag kan säkert bidra med 5-6 utmärkta sanna historier till. Kanske vi borde öppna en sån besöksblogg...(jobbigt söka dem alla på olika bloggar dvs)

Petter Ö sa...

Prosit!

Anonym sa...

Här i grannhuset är det en pensionerad gubbe som också snyter sig så det hörs lång väg! Jag tror att ni karlar har en tendens till att vara mer högljudda än vi kvinnor. Ni har också högre dB på andra kroppsljud....(-;

Kalle af sa...

Har granngubben också mikrofon?

Anonym sa...

*haha* Nämen, prästen då! Visste inte ens att präster snöt sig.

Anonym sa...

Oj, oj... tillfriskningstider må bryta sig fram!

Anonym sa...

Nej gubben har ingen mikrofon, han hörs mycket tydligt ändå. Hade han det fick vi väl skaffa ordentliga öronskydd

Anonym sa...

Ur verkliga livet: "Och han tog ett bröd, tackade Gud och sade: Är mikrofonen på?"

Anonym sa...

Åh neeej.... Pinsamt!

Men vaddå - präster blir också snuviga - och det uppskattas säkert att du snöt dig i sakristian! :)

Så här i förkylningstider får man ju tänka på hygienen lite extra. Desinfektionsmedel innan celebration?

Kalle af sa...

Sus, tror du att vi alla är osnutna snorungar, va?!? :-D