Räknarstatistik för juli

... eller åtminstone halva, alltså för tiden 15-31.7.06, är som följer: 479 besökare gjorde 1.058 besök. Besökarna, i medeltal 28 per dag, kom från följande länder:
Finland 331 (71.96%)
Sverige 66 (14.35%)
USA 41 (8.91%)
Frankrike 4 (0.87%)
Italien 3 (0.65%)
Australien, Kanada, Storbritannien, Spanien och Sydkorea: 2 (0.43%) per land
Norge, Peru, Portugal, Schweiz och Taiwan: 1 (0.22%) per land
Det intressanta i denna statistik är att länderna varierar. Hong Kong, Irland och Mexiko har varit med på listan under juli, men sedan försvunnit. Nåja, jag förstår mig inte just på tekniken bakom statistiken, så jag kan inte så mycket åt saken...
Den förra statistiken publicerade jag den 23 juli.

2 kommentarer:

Per Westberg sa...

Hej Kalle. När det gäller besökar från fjärran länder når de oftast blogspot genom slumpvisa val när någon trycker på "next blog". Jag har en känsla att Blogspot plockar fram slumpvisa träffar när de andra esöken minskar.

Själv har jag många träffar från Finland och då rör det sig oftast om sådana som söker på "Lordi".

Nu ska jag försöka följa valet av biskop till Borgå stift. JAg såg att ålänningarna har svårt att hänga med i kampanjen.

Kalle af sa...

Tack för klargörandet. Det förklarar saken!

Jag blev idag telefonintervjuad om biskopsvalet av Kyrkpressen. Tydligen skriver de snart om saken. Vi återkommer!