Beslut om tjänsten

Som jag har skrivit tidigare, har jag sökt tjänsten som stiftssekreterare för gudstjänstliv och musik vid Borgå domkapitel. Idag, den 30 augusti, har domkapitlet haft sammanträde och fattat beslut om min framtid. Enligt beredningen borde tjänsten lediganslås på nytt, eftersom den endast har fått en sökande.
Beslutet gick enligt beredningen. Det innebär att den andra ansökningstiden går ut 29.9 och domkapitlet tar ställning i frågan vid sitt sammanträde antingen 13.10 eller 3.11. Sedan följer en 30 dagar lång besvärstid, och i praktiken kan den som får tjänsten troligen tillträda den vid årsskiftet.
Festina lente!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Har du sagt något fel? Eller tänkt.

Kalle af sa...

Det kan förstås hända att någon är missnöjd med t.ex. sådant jag har skrivit på denna blogg. Men om det skulle påverka domkapitlets beslut i den här frågan, skulle de snarare ha anställt mig som byråkrat direkt för att få mig bort från församlingstjänst, där jag har mycket större möjligheter att "förleda" folk.

Nej, det är nog vanlig förvaltningsmetodik det rör sig om. Åtminstone ser inte jag något konspiratoriskt i detta.

Anonym sa...

Nå, kanske du ändå får tjänsten. Efter en andra omgång! Vi ska tänka positivt och önska dig det du och livet vill!

Anonym sa...

Det där har jag svårt att förstå mig på. Om det nu finns en behörig, kompetent och villig sökande, så varför inte ge det åt denna? Har själv just råkat ut för att en tjänst jag sökt inte kunnat avgöras eftersom ett fel begåtts i beslutskedjan. Och nu talar vi om en "firma" som minsann borde veta hur förvaltningsstadgan ser ut.

Germunds Blog sa...

Det är väl så med vissa offentliga tjänster att urvalet ska bestå av minst tre sökande.

Hoppas att blir som du önskar!