Räknarstatistik

Någon kanske observerade att jag införde en besöksräknare här på bloggen för en vecka sedan. Idén fick jag av Callisto som hittade sin räknare på EasyCounter. Dit gick också jag, och valde att ha en räknare som räknar besökare, inte besök, om ni förstår skillnaden. Visserligen får jag reda också på besökens antal utan problem.
Jag har alltså på en vecka haft 236 besökare som har gjort 499 besök. Besökarna fördelar sig på följande länder:

Finland 166 (70.34%)
Sverige 33 (13.98%)
USA 26 (11.02%)
Frankrike, Hong Kong, Kanada, Mexiko, Peru, Portugal, Schweiz, Spanien, Storbritannien och Sydkorea: 1 per land
samt en okänd.

Det är lite roligt att se den här statistiken. Att Finland och Sverige är i topp är väl inte så konstigt, men så många från USA? Och den långa listan av exotiska länder är skoj!

Inga kommentarer: