Utmaning

Och varför skrev jag den långa listan med länder här nedan? Jo, därför att min motpol (om man säger så), "bloggfundamentalisten" Thomas Illman kom med en utmaning på sin blogg:
UTMANINGEN
Härmed utmanas alla som tycker att homosexuella skall ha rätt att om de så vill leva ut sin homosexualitet utan straff att bojkotta produkter från de länder, inklusive muslimska sådana, där detta inte är möjligt, samt att publicera denna utmaning på sin egen blogg om man har någon.
Tanken är god. Jag är inte helt säker på att bojkotter av detta slag är rätt sätt, att de träffar dem som det är meningen att de skall träffa osv - men de stämmer ändå till eftertanke.
Åtminstone publicerar jag nu detta här.
Uppdatering: Det verkar som om Illman skulle ha gillrat en fälla åt alla "homoliberaler" genom denna sin utmaning. Jag är så blåögd att jag tror alla om gott tills motsatsen bevisas, så jag föll i fällan. Men nåja, själva saken är ju bra, fastän det hela visade sig vara en retoriskt och taktiskt väl genomtänkt elakhet från Illmans sida.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tanken var tydligen inte god.