Illman hedrar mig!

Det har varit en mycket positiv månad för mig, den här gångna. Först blev jag frikänd av domkapitlet, sedan fick jag Guldankan, och nu blir jag hedrad av Thomas Illman!
Först bytte han namn på sin blogg till Bloggfundamentalisten, för att imitera min "Bloggpräst". Nu har han tagit ytterligare ett steg och kallar bloggen för Bloggprästen Kalle avslöjad (jag länkar inte till den; den som vill hittar den nog på bloggen.fi).
Härligt! Hans starka antipatier visar att det jag skriver är betydelsefullt, annars skulle han inte öda kraft på mig. Vad är bättre än det!
Visserligen verkar det hela en smula desperat och smaklöst, men det är ju inte mitt problem. Tack Thomas!

4 kommentarer:

Tor Billgren sa...

Det började ganska nyanserat på Illmans blogg, men verkar nu ha urartat i något tämligen haveristiskt...

Anonym sa...

Jag har kommenterat på Thomas blogg. Jag hoppas han ändrar sitt bloggnamn igen. Jag ber för dig och honom.

Anonym sa...

Hej Kalle! Jag söker fram din sida ibland, det känns naturligt för mig. Jag tycker att flera präster kunde blogga och "röra" sig ute bland folk. Men när jag söker ditt namn hittar jag en "avart" till ditt namn. Varför? Det här berör mig illa. Jag har förtroende för prästerna i vår kyrka så det här känns konstigt. Jag behöver bara läsa din kristocentriska predikan från långfredag så räcker det som bevis på vem som behövs på denhär bloggen. Bland mänskor finns ju bara original- inga kopior! Känns igen som att bönen: "Herre förbarma dej" behövs. Hälsningar,

Anonym sa...

Du har tydligen fått en stalker. Bry dig inte, du gör ett bra jobb och har många själsfränder och sympatisörer.