Ännu om Pride

Angående Pride-marschen har det kommit lite kommentarer, nyhetsartiklar och diskussion.

  • Ett par kommentatorer har kommit med samma bibelställen som jag hänvisar till i mitt föregående inlägg om marschen, alltså de verser som fanns på traktaten som jag fick. Jag tycker att det borde antyda att jag redan känner till sagda verser, men tydligen räcker det inte. Dessutom har andra tyckt ondskan och synden är stor på min blogg. Det kan de ju få tycka. Kommentarerna har jag förstås refuserat.
  • I Hbl på söndag 2.7.06 ingick artikeln En färggrann marsch för öppenhet, och i denna veckas Kp (27/06, s. 7) ingår notisen Präster marscherade på Pride.
  • Helsingfors kyrkliga samfällighets tidning Kirkko ja kaupunki skriver med rubriken Seksuaaliset vähemmistöt vaativat kirkolta muutoksia mera allmänt om Pride, regnbågsmässor och sexuella minoriteter.
  • Diskussioner (på finska) förekommer också på forumet Suomi24 och på Helsingin Sanomats hemsida.

Inga kommentarer: