Hencca har humor!

Det finns många olika egenskaper som man kan förvänta sig av en biskop, och därmed också av en biskopskandidat. En som inte är oviktig är humorn. Humorn ger en person möjlighet att möta svåra situationer utan att gå i lås så lätt, och eftersom svåra situationer hör till biskopens vardag, är detta en god egenskap.
Det betyder naturligtvis inte att man kan välja en person till biskop bara för att han har humor, om han annars saknar förutsättningar för att sköta detta höga ämbete - men humorn är ett viktigt tillägg.
Vad jag anser om Henrik Perrets kandidatur har säkert blivit klart i tidigare inlägg i denna blogg. För att lite mjuka upp mitt fullständiga förkastande av honom som potentiell biskop, vill jag ändå konstatera en viktig sak:
Hencca har humor! Dessutom en humor som ofta passar väl in med min egen.
Ett exempel är detta, som han har skrivit på sin blogg. Finurligt formulerat, bästa broder!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ok! DEN humorn övertygar i alla fall inte mig! Det är ju tur att inte alla har samma sorts humor ZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Kalle af sa...

Jag håller med: Det är tur.