Anti-Jante

- en oskriven offentlig lag som alla bör känna till, och bör följa!

1. Jag tror att jag är något.
2. Jag tror att jag är lika god som alla andra, och att alla andra är lika goda som jag!
3. Jag tror att jag är lika klok som andra - ibland klokare!
4. Jag vet att jag är lika bra som andra. Om jag vet att jag gör mitt bästa, kan jag uppskatta dem som som är bättre!
5. Ibland vet jag mer än andra.
6. Jag är inte förmer än andra. Men jag är enastående - som alla andra!
7. Jag duger till mycket!
8. Jag skrattar åt mig själv och min värld! - Det gör mig fri!
9. Jag tror att många bryr sig om mig.
10. Jag tror att jag kan lära andra en hel del - och lära av dem!

Carpe Diem gott folk för det kan vara den sista!

Stulen av PrincessGaia - tack ska du ha!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja om man kunde tänka så här och följa detta. Inte jag åtminstone.

Callisto sa...

Det är ett fint rättesnöre att sträva mot. :) Önskar vi uppfostrades mer åt det hållet än mot Jante...