Veckans anekdot: Drulle, jag försäkrar!

Min syster är 2½ år yngre än jag. När hon var dryga året och jag alltså där kring fyra, skulle pappa gå ut med oss båda. Han klädde på mig och skickade ut mig så att han kunde få ro att klä på flickan.
Någon minut efter mig kom de ut på Josafatsgatan i Berghäll i Helsingfors, där vi bodde tills jag skulle börja skolan. Pappa tittade efter sin son, och blev bestört då han upptäckte mig på parkeringsplatsen på andra sidan gatan. Där hoppade jag nämligen från biltak till biltak till biltak...
Pappa rev mig snabbt därifrån och ringde sedan till försäkringsbolaget Svensk-Finland och tog en drulleförsäkring.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack, humoristen Kalle!

Den försäkringen kom han väl sedan att ha nytta av många gånger - eller?! :-)

Kalle af sa...

Brotten är väl preskriberade vid det här laget, skulle jag tro... men ingen kommentar! ;-)