Veckans anekdot: Diversifierade filatelister

Emellanåt är det är gott att vara storebror!
Som exempel kan jag nämna att min syster och jag (som är 2½ år äldre än hon) samlade frimärken, precis som många andra barn under stenåldern före Nintendo. Storebror Kalle (7 år, kanske?) föreslog för lillasyster att vi skulle diversifiera vårt samlande (dock antagligen med ett annat ord), så att vi inte skulle samla på precis samma sak. Då kunde vi dela med oss av det som vi hade, och på så sätt få bättre samlingar.
Det gick hon med på. På mitt initiativ fördelade vi alltså samlandet så att hon fick alla mina defekta frimärken och jag hennes icke-defekta, alltså hela. Det tyckte jag var en lämplig uppdelning.
Detta pågick i några veckor, tills pappa fick nys om saken...

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj voj, Kalle! ("Diversifierade filatelister" ... hah!).