Kommunalvalskandidat

Jaha, så är jag kandidat i kommunalvalet då! Jag blev tillfrågad av sfp i Borgå, och ställer gärna upp! När jag bodde i Helsingfors var jag politiskt engagerad, men har inte varit det i Borgå - än...
Jag skrev en liten presentation om mig, och den kommer att komma på nätet småningom, men mina trogna läsare kan få se den redan nu:
Hej!
Jag är borgåbo sedan 2002, då jag blev kaplan i den svenska församlingen. Ett barn hade vi med oss från Helsingfors, och ett till föddes på Borgå sjukhus. Barnavårds- och skolfrågor ligger mig alltså av naturliga skäl nära.
Under ett antal år har jag i debatter och i praktiken strävat efter att förbättra rättvisan för utsatta grupper. Följderna har inte alltid varit behagliga för mig själv, men det får man väl leva med. Du kan bekanta dig med min blogg på karlafhallstrom.blogspot.com.
I arbetet som präst kommer jag i kontakt med människor i de mest skilda livssituationer - gamla och sjuka personer, ungdomar med och utan problem, såväl som unga kärlekspar och nyblivna föräldrar, bara som exempel - och dem vill jag arbeta för också i stadsfullmäktige, om du väljer in mig dit. Staden är till för sina invånare, inte tvärtom.
Jag trivs bra i Borgå, och det vill jag att alla borgåbor skall få göra, oberoende av modersmål eller annat liknande. Mycket är bra, men allt kan förbättras. Låt oss göra det tillsammans!
Allt gott!

Karl af Hällström
teol. mag., pastor
Jag planerar att delta i en paneldebatt i stadshuset på tisdag 16.9 kl. 18.30 samt i valmötet på torget på lördag 20.9 kl. 10-12.
Vi ses där, och får säkert orsak att återkomma också här på bloggen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till i valkampanjen och i valet!

Anonym sa...

Önskar dig lycka till i valet Kalle!