Insändare om ny simhall

Som aktiv motionssimmare har jag märkt, att Borgå är välsignat med en utmärkt simhall. Den är i flitig användning - förutom motionssimmare förekommer skolklasser, barnfamiljer, tävlingssimmare, ja, härom veckan var där t.o.m. ett filmteam! Borgåborna har upptäckt sin simhall, och det är fint!
Tyvärr har detta också en negativ sida. Det blir nämligen ofta trångt. Ett par eftermiddagar nu under hösten har jag fått vända åter med oförrättat ärende efter att ha räknat till sju (!) simmare per bana. Det är för mycket för att jag ska vilja blanda mig med mängden.
Om jag blir invald i stadsfullmäktige, kommer jag att tala för att vi skulle få en simhall till i Borgå, åtminstone på medellång sikt. Hallens storlek, placering o.s.v. är faktorer som bör diskuteras under planeringens gång, men behovet av den är helt klart!

Karl af Hällström
sfp/Borgå
Insändaren publicerades i Borgåbladet 20.9.08

Inga kommentarer: