Mera Bbl-rubriker

Jag skrev i förra veckan om ett par rubriker i Borgåbladet som jag tyckte var lite lustiga av olika orsaker. Det var Valla får ett populärt sommarjobb och så en om hur Andersson sökte kaplanstjänst.
När vi nu är inne på temat vill jag ta fram en förstasidesrubrik i Bbl 19.6.08 som såg lustig ut vid första anblicken, nämligen Poliser misshandlade inte kvinna. När jag såg den tänkte jag att det där är en nyhet bara om det är ett undantag; om poliser i allmänhet förväntas misshandla kvinnor men en gång låter bli, kan man sätta en sådan rubrik.
Riktigt så illa är det ju inte, förstås. Nyheten handlade om att två poliser i Borgå hade blivit anklagade för misshandel av en kvinna, men frikända. Kvinnan torde ha varit berusad och aggressiv och ådragit sig sina skador själv genom att falla huvudstupa ur en taxi som hon vägrade betala.
Rubriken var alltså motiverad - men nog lite lustig vid första anblicken...

Inga kommentarer: