Lägret avslutat

Så är jag då tillbaka i civilisationen igen. Skriftskollägret tog slut i morse, även om jag personligen var nödgad att avbryta det redan igår, då min mage började krångla på allvar (det börjar vara bättre nu).
Skriftskolarbetet ("konfirmandarbetet" på rikssvenska) är intressant, eftersom det tvingar mig att återvända till trons grunder. Under vintern tenderar man att sväva i högre sfärer - om nu sådana finns - men i skriftskolan måste man gå tillbaka till det grundläggande. Vilket är nog så hälsosamt.
Dessutom är det uppfriskande att få umgås med ungdomar - ansträngande ibland (hårdrock! Argh!), men uppfriskande ändå. Vi vuxna har en hel del att lära oss av dem vad gäller direkt och ärlig i kommunikation. Ingen falskhet där; om de inte gillar något, så får man nog veta det!
Tack till alla konfirmanderna, de fina hjälpledarna och mina goda vuxna kolleger på lägret!
Nu återstår bara konfirmationsövningarna på onsdag och konfirmationerna på söndag. Det var ett dubbelläger med 36 konfirmander, så de konfirmeras i två omgångar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Välkommen tillbaka! När jag i tiderna blev konfirmerad (hudå, vad länge sen det är) var vi t.o.m. tre läger, 109 konfirmander. Det var dåtidens rekord i Karleby församling som bara hade 90 albor så de räckte inte till alla. Undrar hur många konfirmander de har där nuförtiden, har inte en aning.