September månads enkät: Gudstjänsten

Augusti månad går mot sitt slut, och likaså månadens enkät om kyrkan och hbt. Efter månadsskiftet redogör jag för resultatet i den. Ännu kan du rösta!
Jag har nu lagt upp september månads enkät. Rösta gärna där också!
Vad är viktigast för dig i gudstjänsten?
(När du kommer till en gudstjänst,
vad söker du, saknar du, längtar du efter?)
Du kan välja flera alternativ.

bibelläsning
bikt (syndabekännelse och avlösning)
bön
gemenskap med församlingen
gemenskap med Gud
ikoner
kyrkorummet
liturgin
ljuständning
musik - allmänt
musik - kör
musik - orgel
nattvard
predikan
psalmsång
rökelse
stillhet
tystnad
välsignelse
annat
jag går inte i gudstjänster

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ganska överraskande många (46% ?)som är skeptiska till homovälsignelser på en annars HBT fixerad blog...

Anonym sa...

Här är min lista:
bibelläsning, bikt (syndabekännelse och avlösning), bön, gemenskap med församlingen, gemenskap med Gud, liturgin, nattvard, predikan, psalmsång, stillhet, välsignelse, annat

Kalle af sa...

Christer:
Jag återkommer efter månadsskiftet, som jag skrev.

Catarina:
Tack för listan! Visst röstade du också här till höger?

Anonym sa...

Lovsång, beröring av den helige anden. Gemenskap med min kristna familj. Predikan, stöd och uppmuntran för min vandring som kristen. En gudstjänst skall vara en oas dit jag kan komma och fylla på av livets vatten inför min ökenvandring :P

H:
Pingstvännen
Tomas