"Hbt-bibeln" har nu egen blogg

Jag har som känt publicerat en inläggsserie kallad "Hbt-bibeln" på denna blogg ("hbt" kommer som bekant från "homo-, bi- och transsexualitet"). Genom inlägget med innehållsförteckning har det varit hanterligt, men inte helt översiktligt. Därför har jag nu kopierat inläggen till en ny blogg, som jag kallar - håll i dig nu - Hbt-bibeln. Där kommer inläggen efter varann i en logisk ordning, och är därför förhoppningsvis lättare att överblicka - både för dig som läsare och för mig som skribent. Också bloggens url är logisk: hbt-bibeln.blogspot.com.
Genom att skriva kommentarer till inläggen på den nya bloggen kan du kommunicera med mig; kommentarerna kommer dock inte att publiceras där. Om du vill publicera avvikande åsikter kan jag hjälpa dig att starta din egen blogg - men min blogg är min.
Uppdatering: Vännen Frank påpekade följande:
Om man vill vara petig - och det vill man ju! - så står förkortningen HBT för: homosexuella, bisexuella och transpersoner. Begreppet "transpersoner" inkluderar både transsexuella och transvestiter. Begreppet "homosexuella" inkluderar såväl homosexuella män som lesbiska kvinnor.
På finska verkar "HLBT" (homot, lesbot, bi-ihmiset, transihmiset) vara i allmänt bruk. Ranneliike försöker få den engelska förkortningen "GLBT" i större användning.
Tack för påpekandet - min formulering var faktiskt onödigt knapphändig!

Inga kommentarer: