Jag har sökt stiftssekreterartjänsten

Kära vänner och kolleger!

Eftersom jag vill spela med öppna kort och inte vill att ni skall behöva läsa om saken i tidningen, meddelar jag följande:
Jag har idag lämnat in ansökningspapperen till tjänsten som stiftssekreterare för gudstjänstliv och musik vid Borgå domkapitel.
Ansökningstiden pågår ännu en vecka, t.o.m. den 7 juli, och beslut om anställning fattas den 30 augusti. Tjänsten torde tillträdas den 1 oktober. Hittills är jag dock den ende sökanden, och jag har inte heller hört om någon annan som tänker söka. Vilket naturligtvis inte är någon garanti för någonting alls; vi vet mer om en vecka.
Det är inte på något sätt frågan om att jag skulle vara missnöjd med min kaplanstjänst eller med arbetsgemenskapen i domkyrkoförsamlingen, tvärtom. Stiftssekreterartjänsten skulle ändå ge mig en intressant utmaning, en utsiktspost i stiftet samt regelbundna och (någorlunda) normala arbetstider nu när Christel snart kommer att återgå till arbetet efter moderskapsledigheten.
Jag håller er säkert à jour med utvecklingen, men under sommaren sker det som sagt inte så mycket.

Njut av tillvaron! Vi återkommer!

Kalle

3 kommentarer:

Per Westberg sa...

Lycka till Kalle.

Anonym sa...

Tänker du lämna Borgå? =(

Kalle af sa...

Nej, Linus, bara domkyrkoförsamlingen... och det också under förutsättning att jag får domkapitelsjobbet.

Tack, Per, för lyckönskningen!