Veckans anekdot: iDop

Jag skulle förrätta ett dop, men fick lite bråttom i starten. När jag kom fram till hemmet där dopet skulle äga rum, märkte jag att jag hade glömt handboken hemma!
Som tur var, hade jag med mig läsplattan, dit jag hade laddat ner handböckerna. Något liten text var det förstås, men det fungerade. Och jag visste ju ungefär vad som skulle hända - det har hänt att jag har förrättat dop förr.

När jag berättade detta på Facebook, var det en av mina vänner som kallade det "ett iDop". Och det kan man kanske säga.
En annan vän undrade, "är det faktiskt så mycket text att du inte kan den utantill?" Och jag kunde säkert improvisera ett dop utan papper. Men det skulle nog vara nervöst att göra det oförhappandes när man plötsligt märker att handboken blev efter!


Inga kommentarer: