Att rösta

I morse när jag vaknade hade jag ingen röst! Jag hade ont i halsen och kunde bara viska! Jag måste inhibera dagens engagemang och bara hoppas att rösten skulle komma tillbaka innan kvällens regnbågsmässa.
Det är ju så att präster och vissa andra yrkesgrupper behöver rösten hela tiden. Andra kanske använder sin röst bara när det är val, och kanske inte ens då, men utan röst faller väldigt många arbetsuppgifter bort för mig.
Nu har jag, med hjälp av Gud och Finrexin, återfått två tredjedelar av rösten, så det kanske ska gå vägen ...
Min predikan är klar att hållas, men undantagsvis sätter jag in den på Predikantbloggen först i efterskott, har jag tänkt - antagligen i morgon lördag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, utan röst klarar man sig inte. I mitt jobb behöver jag rösten och ifjol hamnade jag att vara sjukskriven i fem veckor när rösten försvann. Kändes konstigt att annars vara hur frisk som helst. Hann dock göra en massa saker jag annars aldrig skulle ha hunnit.

Anonym sa...

Din predikan var kort, koncis och handlade om det väsentliga. Tack för den!
Rösten tycks ju ha kommit tillbaka i tid. Tack Herren! (Läste om problemet först idag.)