Bloggar som jag läser

Jag bloggar (som bekant?) på Kalles kyrkliga kommentarer, på dess parallellbloggar Bloggprästen Kalle och Deus semper maior! samt på Predikantbloggen, som har en annan profil. Förutom detta läser jag också en hel del bloggar, en del regelbundet, andra mer sporadiskt. Här är en del plock ur bloggosfären som kanske kan intressera
På den finlandssvenska bloggportalen bloggen.fi finns en del trevliga och intressanta bidrag. Jag kan inte nämna dem alla (det finns hundratals bloggar här) men några är Lotta och Netti i Jakobstad, Bitte i Stockholm, Leena & Marina i Nedervetil och Vonne i Korsholm - dominerat av österbottniska kvinnor, men sånt är livet. En finlandssvensk som jag läser utanför bloggen.fi är Marika i Borgå.
ranneliike.net:s bloggportal är också några värda att nämnas: Omnium fidelium, Neiti Ärrän mietteet ja aatteet och It can't rain all the time....
Av utländska bloggar kan jag nämna Karin Långström Vinges blogg, Fader Jonatans blog (Karin och Jonatan medverkar också på Predikantbloggen), Kyrkoordnaren, Aqurette, Antigayretorik, Granskning Svenska kyrkan samt en nykomling för mig: Pam's House Blend.
Jag sticker mig på andra sidor också (ingen behöver känna sig åsidosatt!), men detta är ett urval.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Kalle, det är ömsesidigt! :-)

Anonym sa...

Pam''s House Blend är en superb blogg. Mycket intressant är hennes funderingar kring raballdret med pastor Ted Haggart http://www.pamspauldingcom/weblog/2006/11/pastor-ted-i-have-lifelong-sexual.html Pastor Haggart är långt ifrån ensam...De religiösa fundamentalisterna i USA har i åratal använt (=missbrukat) gay-frågan för att uppnå sina politiska mål. Nu håller sådden på att slå fel, kapitalt fel.

Marika sa...

Jag dementerar bestämt att jag brukar läsa din blogg. :-)

Kalle af sa...

L8:
Ömsesidigt? :-)-: eller hur menar du? :-D

Frank:
Så vind, skörda storm...

Marika:
En mycket trovärdig dementi. Tack för den! :-D

Anonym sa...

Att du hör till de trevliga och intressanta bloggarna jag läser. :-)

Anonym sa...

Ja du Kalle, som du vet är vi in här och snokar med jämna mellanrum :)

Anonym sa...

Jag snokar också på din blogg. Hälsningar från ett soligt Ekenäs! :-)