Söta öde!

Jag riktigt hoppade till när jag läste artikeln Kyrkpressens läsare presenterar biskopskandidater - det andra namnet som föreslogs var mitt!
Jag tackar för förtroendet och känner mig väldigt hedrad, men har svårt att ta förslaget alltför seriöst. Det brister på alltför många av de punkter som jag framförde i radion förra veckan. Om jag blir "officiellt uppvaktad", som det tycks heta, får jag väl fundera allvarligare på saken - men det är ju nog ett stort "om".
Och nog vore det väl bättre om vettiga, liberala röster skulle samlas kring någon som har reella chanser att bli vald?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hurra! Vad bra att du redan bor i Borgå - du behöver inte flytta särskilt långt bort :)

Anonym sa...

Grattis till att ha blivit föreslagen! Kanske/kanske inte realistiskt att du skulle bli vald om du skulle ställa upp men vilka intressanta valdebatter det skulle bli! Tummen upp för dem!