Debatt och föredrag i november

Jag medverkar på Religionernas Kväll 20.11.08 kl. 18.00-20.30 på Luckan (Simonsgatan 8) i Helsingfors. Mitt inlägg har rubriken Bibeltro eller bokstavstro. Tillfället arrangeras av Regnbågsankan r.f., och förutom jag medverkar Ulf Särs, Liisa Tuovinen, Måns Bro och Marianne Backlén i panelen, som leds av Monika Pensar-Granroth. Katarina Näs håller inledningsorden.
Mer info på Monika Pensar-Granroths blogg och på Facebook.
En vecka senare står YKY i turen. Jag talar alltså på dess temakväll 27.11.08 kl. 18 i Nya Studenthuset i Helsingfors, närmare bestämt i mötesrummet Cajsa, Mannerheimvägen 5 B, 4. vån. Min rubrik den gången är Homosexualiteten, kyrkan och jag.
Vi ses!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du som är beläst, kan du förklara vad det betyder som står i Rom 1:24-32?

Kalle af sa...

Jag tar upp saken här.