Stolt fader

Jag är stolt över min son!
Joakim skrev i höstas en insändare med miljötema.
Nu, när han redan har fyllt sex, fortsätter hans engagemang för att förbättra världen. Han gjorde - på eget initiativ och av egna pengar! - en donation till UNICEF idag, och sedan ville han gå ut och plocka skräp för att rädda naturen. Och det fanns det ju gott om - på en halvtimme hade han fått en hel plastkasse full på Borgbacken (den här i Borgå, alltså, inte nöjesparken i Helsingfors).
Jag är, som sagt, en stolt fader.

5 kommentarer:

Anonym sa...

All anledning att vara. Framför allt älska honom! (som Du gör).

Anonym sa...

Vad fint gjort att samla skräp och värna om naturen! När jag gick i lågstadiet fick vi gå ut och samla skräp längs vägarna med hjälp av en lång ribba som hade en spik i ena ändan. Bra hjälpmedel som skyddade händerna. Jag antar att din son har handskar på sig?

Kalle af sa...

Visst hade han det. Tack för berömmet!

Anonym sa...

Vad duktig pojke du har! Hoppas hans engagemang håller i sig. Det brukar vara så att de är mest ivriga i förskole åldern.

Luka(s) sa...

Vilken härlig kille! Det märks att han är älskad, med den självtilliten och självklarheten i att göra det han vill.