På språng

Under de närmaste veckorna far jag lite omkring i Svenskfinland.
Nu på tisdag, 1.4.08 (och detta är inget aprilskämt!), är jag i Åbo på kvällen. Jag besöker KSÅA (Kristliga Studentföreningen vid Åbo Akademi) kl 19. Det tema som jag skickade till ordföranden lyder så här:
Bloggpräst? Bögpräst?
Låg präst? Hög präst?
- bara präst?
Första raden förklarar sig själv. Andra raden avspeglar folks åsikter om mig - vissa ser mig som ett helgon, andra dömer mig direkt till helvetets eldar - och tredje raden är väl min egen åsikt om mig ...
Det ska bli intressant att se vad det blir av kvällen!
Följande veckas fredag, 11.4.08, är det Helsingfors som gäller. Det är nämligen dags för årets regnbågsmässa. I fjol var det en del kontroverser, men i år har det gått lugnare till, tack och lov. Jag ska predika i mässan, som börjar kl 22:30 i Helsingfors domkyrkas kapell (i det högra tornet från Senatstorget sett).
Mässan är en del av programmet på Regnbågshelgen.
Kanske vi ses vid något av dessa tillfällen?

Inga kommentarer: